Enjoy the simple things in life is een blog
over wonen, inrichten, lekker rommelen in huis,
boeken en meer van die - soms kleine- dingen
die het leven net een beetje meer kleur geven...

zondag 27 maart 2011

Lente

Wat een heerlijke dag vandaag! Dochter ging buitenspelen en kwam even later terug met dit boeketje.... lief hè!
De hele ochtend ben ik in de tuin bezig geweest. Ik snoeide de rozen en de beukenheg. Mijn man ging een struik te lijf die mijn krachten te boven gingen. Ik schepte ongeveer 15 molshopen weg, en dat is nogal wat aangezien onze tuin slechts 8 x 8 meter meet. Die mol is van links naar rechts, van boven naar onder en kruislings door de tuin gegaan..... Er zijn er geen meer bijgekomen dus ik hoop toch echt dat ie een ander onderaards paradijsje heeft gevonden! 
Alle oude takken en bladeren verdwenen in de kliko en ik maakte mijn mini-moestuintje klaar voor gebruik. Vorig jaar heb ik voor het eerst samen met dochter het tuintje beplant. We zaaiden sla, kruiden en boontjes. Alles kwam royaal op. Dus dit jaar gaan we het weer proberen.
Alles smaakt zoveel beter uit eigen moestuin(tje).
 We kunnen weer aan de slag. Hekje eromheen tegen ongewenste buurtkatten....
Vorig jaar een stapeltje hout neergelegd. Het is mooi bemosd geraakt en er schuilen allerlei kleine beestje in en onder.

Na de middag gingen we wandelen bij Slot Loevestein.

In de verte zagen we een kudde paardjes.

En dit lieve kleine veulentje dat doodstil naar ons stond te kijken met moeders net om de hoek.

Daarna richting Woudrichem met als einddoel het pannenkoekenhuis!

In Woudrichem liepen we nog een rondje en wat een geluk "Oude Liefde" bleek open. Ik had er een andere keer al eens teleurgesteld voor de deur gestaan toen het dicht was. En nu -het was tenslotte zondag- was het open. Een hele leuke winkel. Beneden voorin de winkel allerlei leuke spulletjes, meer de hebbedingetjes zeg maar. Leuke portemonnee's, kleurig tafelzeil, sieraden en noem maar op. Achter in de winkel al wat meer brocante spulletjes, servies en oude blikken. En de 2 verdiepingen daarboven meest brocante. Oude heiligenbeelden, serviesgoed, kastjes, tassen, oude jurken. Heel mooi allemaal.
En mijn man viel intussen bijna in slaap aan de overkant van de straat op een bankje met zijn gezicht in het zonnetje. Gelukkig heeft ie nog wel even deze foto gemaakt.

Fijne week!

JUUL

2 opmerkingen:

  1. hahahha hij viel bijna in slaap...lag dat aan dat uur minder vanmorgen of aan de duur van jouw bezoekje aan dat leuke winkeltje???
    Wat was het een heerlijke dag he!!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit klinkt als een heerlijk weekend!! echt genieten! en wat is is er nou nog mooier dan een slapende man op een bankje die zijn vrouw alle tijd geeft om uitgebreid te shoppen!! hihih
    Fijne week
    Yoladna

    BeantwoordenVerwijderen